Silniki Evinrude

Evinrude to amerykański producent silników zaburtowych, wchodzący w składkoncernu Bombardier. Silniki Evinrude to doskonała jakość i precyzja wykonania, firma korzysta z najnowszysch rozwiązań technicznych, m.in. patentów NASA na materiały lekkie.

Silniki E-TEC z bezpośrednim wtryskiem,opracowane przez Evinrude, to zupełnie nowa konstrukcja bazująca na silniku dwusuwowym. Charakteryzują się cichszą pracą, niższą emisją spalin (o ok 40% w stosunku do innych konstrukcji dwu i czterosuwowych), niższym o ok 15 proc zużyciem paliwa. System E-TEC, oraz proces spalania PurePower zapewnia bardzo szybko osiągany maksymalny moment obrotowy, ponieważ każdy suw dostarcza mocy silnikowi. Silnik ten charakteryzuje się przede wszystkim dużo większym przyśpieszeniem, wyższym o ok 20% momentem obrotowym, bardziej stabilną pracą, oraz większą siłą holowania. Dynamiczne wspomaganie, oraz całkowicie nowy system i-TRIM daje możliwość lepszej kontroli. Elegancki hydrodynamiczny mechanizm SLX zmniejsza wysiłek związany z kierowaniem łodzią bez utraty prędkości.

Silniki zaburtowe E-TEC objęto gwarancją do 5 lat albo 500 godzin bez konieczności dokonywania przeglądu serwisowego oraz pięcioletnią gwarancją antykorozyjną. We wszystkich silnikach E-TEC nie występuje okres dotarcia oraz nie ma konieczności wymiany oleju. Linia E-TEC składa się z około 20 różnych silników zaburtowych o rozmiarach od 15 do 300 KM.

Evinrude E-TEC G2 to pierwszy na świecie silnik zaburtowy z wymiennymi kolorowymi panelami. Aby stworzyć silnik idealnie dopasowany do łodzi do wyboru masz 5 bocznych paneli, 5 górnych i przednich paneli oraz 14 akcentów kolorystycznych. Dzięki specjalnemu systemowi wszystkie kable silnikowe poprowadzone są w jednym przewodzie. Zmniejsza to w znacznym stopniu ryzyko przetarcia poszczególnych kabli. W pełni zintegrowany system cyfrowego sterowania tak zaprojektowano, aby monitoring pracy silnika był jeszcze bardziej czytelny.